Sabtu, 21 Januari 2012

#14



Malam. - 12:15 AM

Tadi sore, aku perhatikan sepupu aku.

" Yes, task aku untuk hari ini COMPLETE ! "

Aku tercengang. Task ? - Itu yang menjadi tanda tanya dalam benak fikiran aku..

"Yerlah, task aku untuk hari ni nak habiskan satu Surah Al-Kahfi."

Aku terdiam.

"Kau tau apa manfaat surah ni ?"

Aku mengangguk dagu.

"Aku tahu, nak elakkan fitnah Dajjal."

Dia senyum.


- In other words, sebenarnya aku gembira dapat sepupu macam dia. And at the same time, aku jealous kerna aku tak mampu nak strict dengan setiap kerja yang aku lakukan. Asyik bertangguh.

Kejab lagi lahh.. 
Err, malam ni lahh.. 
Esok lah penat..

Aku tak mampu untuk bertegas dengan diri sendiri. Memalukan. Walaupun aku masih laksanakannya, namun ia tidak istiqamah dalam melaksanakannya.


# Ya Allah, bukakanlah pintu hati hambaMu ini untuk istiqamah dalam melaksanakan ibadat kepada Mu. Engkau tunjukkanlah kesilapan kami supaya kami dapat membetulkannya dan tidak sesat dari jalan Mu yang lurus.. Amin




With love, Junks.

4 ulasan:

Rapunzel Cikilolo berkata...

aku pun macam ko tak dapat bertegas dengan diri sendiri. aku pun sedih :(

I'm JUNKS berkata...

Jangan bersedih. Kita sama-sama baiki diri kita. InsyaAllah.

Ckin Kembaq berkata...

alhamdulillah..kena bertekad naa.. ^_^ insyaAllah boleh buat..

Original CikTeddy berkata...

hee~i'm trying too..insyaAllah =)