Khamis, 23 Februari 2012

Solusinya Bukan Dalam Saku Bajuku


4:32 AM

Bila masalah timbul, aku hanyut. Walaupun bukan berpunca dari aku, hati tetap tersinggung. Manusia - Ada hati, ada perasaan. Dan bila aku tak dapat keluarkan air mata, aku tonton drama sedih dan sitcom. Walupun tak sedih mana, tapi air mata tetap mengalir. Walaupun tak kelakar mana, aku tekan perut biar berderai ketawa. Tipikalnya bila aku hilang arah, yang tetap aku cari Dia jua. Walaupun aku menagis naik rak, ketawa sampai pecah anak tekak, semua tak menenangkan jiwa. Palsu belaka itu semua. Dan aku masih di sini, dengan aliran air mata, deraian ketawa sambil dalam hati aku pohon doa agar semua baik seperti sedia kala.





2 ulasan:

Rapunzel Cikilolo berkata...

banyakkan doa okey :)

Pisey berkata...

Mostly, kita sebenarnya suka bicara dalam hati. And hopefully, perkara yang paling dekat dengan hati ialah Tuhan.