Rabu, 25 Julai 2012

Langit baru; kadang leka kadang setia.

Aku tensi, cuma lagu dapat di dengari dan kadang kala kalimah Allah meniti di bibir aku. Assignment, video, essay, tutorial, lab report, quiz and ect terus bermain difikiran. Keputusan menjunam. Mahu tabit dada ? Gila ke apa ? Dengan keputusan cikai macam tu apa aku dapat buat? Bagi mak bapak aku makan ? Jangan mimpi.

Semua agak kelam. Tapi bila ingat pesan ustazah, bila rungsing banyak-banyak kan lah berselawat, jiwa aku tersentap. Kenapa ? Sebab aku selalu leka. Duniawi, duniawi, duniawi Mana pulak akhirat nya? Sigh. 
Kadang aku jadi takut dengan diri sendiri. Sebab mudah hilang fokus.
Moga Allah mempermudahkan urusan aku dan kamu sekalian. 


Amin.

p/s: Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak.

Malam; 1:43AM, 411A

Tiada ulasan: