Rabu, 28 Ogos 2013

Bersyukur.

Aku bersyukur, aku tak sambung keluar negara,
kerna beberapa bulan lepas bapak dimasukkan ke hospital
dan aku berada di sisi dia untuk berikan sokongan.

Aku bersyukur, permohonan aku ditolak untuk ke Mesir,
kerna sekarang Mesir bergolak kembali.

Aku bersyukur, aku masuk di IPTA aku sekarang,
kerna banyak tarbiah yang dapat aku perolehi untuk baiki diri aku sendiri.

Aku bersyukur, aku tukar kos,
kerna aku rasa jalan aku dipermudahkan oleh Allah untuk terus belajar.

Aku bersyukur dengan setiap nikmat yang aku dapat.
Tapi aku malu dengan diri aku sendiri, kerana nikmat Allah tidak putus-putus tapi aku masih di sini, selalu bergelumang dengan dosa.

Ya Allah, ampunkanlah dosa aku.

NikmatMu terlalu banyak,
sehingga aku rasa aku tidak layak untuk merasai nikmatMu ini.


4.46 Petang - Green Tea Jasmine, drink till my heart's content

Tiada ulasan: